Fonkelzorg praktijken werken met HiX

De huisartsenpraktijken Antonius in Den Bosch en Huisartsen Uden, beide onderdeel van huisartsennetwerk Fonkelzorg, werken vanaf donderdag 10 december met het elektronisch patiëntendossier HiX. Door binnen een netwerk samen te werken in één geïntegreerd en gedeeld huisartsendossier, behalen de praktijken diverse voordelen.

Met HiX beschikken huisartsen van Fonkelzorg over een intelligent huisartsendossier waarin zij hun consulten efficiënt en gestructureerd vastleggen. Daarbij krijgen zij hulp van HiX door de integratie van alle NHG-standaarden en formularia. Eenmaal vastgelegde gegevens worden hergebruikt, waardoor dubbele registraties tot het verleden behoren en indicatoren vrijwel moeiteloos kunnen worden aangeleverd. De gebruiksvriendelijkheid van HiX stelt huisartsen in staat gelijktijdig een consult te registreren en belangrijke patiëntgegevens in te zien.

Elkaar ondersteunen

Door de gezamenlijke overstap kunnen beide praktijken onder meer elkaar ondersteunen bij absentie van medewerkers, is er een grotere pool aan artsen beschikbaar die recepten kunnen goedkeuren en worden de declaraties hoogwaardiger en gecentraliseerd ingediend.

Schaalvoordeel

Robert Hazenveld, samen met zijn vrouw en huisarts Sylvana Hazenveld initiatiefnemer van Fonkelzorg: ” We zijn erg tevreden met de keuze voor HiX. Door diverse demo’s en gesprekken kregen we een goed beeld van de efficiëntie van het systeem en tijdens de implementatie is dat beeld nog eens bevestigd. We geloven dat met onze centrale aanpak en de ondersteuning vanuit ChipSoft onze huisartsen en medewerkers nog prettiger kunnen werken en meer tijd overhouden voor de patiënt. Daarnaast kunnen we met HiX schaalvoordeel realiseren, de backoffice centraal uitvoeren met de nieuwste technieken en voldoen aan de laatste normen.”

Ingebouwde efficiëntie

“Wij zijn heel gecharmeerd van de hoogwaardige efficiëntie die in HiX is ingebouwd”, vervolgt Hazenveld, “zoals het automatisch invullen van teksten, een innovatieve consultregistratie, intelligente ordering, de geïntegreerde financiële administratie en de mogelijkheden op het gebied van mobility. Wij verwachten dat die mobility snel naar de huisartsensector komt, bijvoorbeeld ter ondersteuning van de visites. Daarnaast is de gehele user interface van HiX erg volwassen en sterk doorontwikkeld. Daar gaan wij ongetwijfeld van profiteren.”