Fonkelzorg voor Internationals
Welkom bij Fonkelzorg! We hebben meerdere praktijken in Oost Brabant en vanuit die locaties bieden we op dit moment huisartsenzorg aan ongeveer 12.000 patiënten. Dat doen we met een team van meer dan 35 zorg professionals.
Voor internationale werknemers of arbeidsmigranten heeft Fonkelzorg een speciaal zorgproces ingericht. We spreken in ons Medisch Contact Centrum meerdere talen (op dit moment Nederlands, Engels & Pools) en hebben de ambitie om daar meerdere talen aan toe te voegen. Dat doen we omdat we internationale werknemers zoveel mogelijk in de eigen taal willen spreken. Het gaat immers om zorg en gezondheid en dan is het belangrijk dat je jezelf goed verstaanbaar kan maken en duidelijk kan maken welk probleem je hebt en hoe wij je het beste kunnen helpen.
Contact
Heb je een medische vraag en wil je contact met iemand? Voor levensbedreigende situaties bel 112.
We hebben een speciaal internationaal telefoonnummer: 085-079 11 01.
Kijk hier hoe je contact met ons kan opnemen.
Zorg in Nederland
De zorg in Nederland behoort tot de beste in de wereld, het is misschien wel iets anders georganiseerd dan je normaal gesproken gewend bent. Kijk hier voor meer informatie over de zorg in Nederland.
Locaties
Fonkelzorg heeft 3 praktijken waar je als internationale medewerker terecht kan. Kijk op onze [locaties] pagina waar we zitten!
Veel gestelde vragen
Kijk hieronder voor de veel gestelde medische en praktische vragen.
Inschrijven
Je hebt van je werkgever een link gekregen om je in te schrijven. Omdat we je niet kennen stellen we je ook alvast wat vragen over je medische achtergrond.
Regels
Buiten een straal van 15 minuten om de praktijk kunnen en mogen we niet alles does. Kijk hier voor de kleine lettertjes en onze medische disclaimer.
Veel gestelde praktische vragen
Moet ik betalen als ik naar de huisarts ga?
Nee, een bezoek aan de huisarts is gratis, de kosten worden betaald door je verzekering.
Is een online consult mogelijk?
Ja dat kan! Zeker als je iets verder weg woont wil / kan je misschien helemaal niet zo makkelijk naar de praktijk komen, dan kunnen we in veel gevallen ook video bellen.
Kan ik altijd langskomen?
We proberen je zoveel mogelijk met telefonische adviezen al te helpen, maar als dat niet kan vragen we je om langs te komen. Het kan ook zijn dat het echt niet zinvol is om te komen, in dat geval maken we geen afspraak omdat onze artsen dan beter andere mensen kunnen helpen.
Kan ik altijd naar het ziekenhuis?
De huisarts maakt samen met jou een plan om je zorgvraag op te lossen, het kan zijn dat je daarvoor naar het ziekenhuis moet. Het kan ook zijn dat een bezoek aan het ziekenhuis niet verstandig is en dat we het eerst zelf proberen op te lossen.
Let op: het ziekenhuis kost geld, een bezoek aan de huisarts is gratis.
Mijn werkgever is niet aangesloten, mag ik me inschrijven?
Als je binnen een straal van 15 minuten van de praktijk woont kan je je altijd inschrijven, dan kom je bij onze reguliere praktijk.
Woon je daarbuiten en heeft je werkgever geen samenwerking? Dan kunnen we je (nog) niet helpen. Vraag je werkgever om contact met ons op te nemen, dan kunnen we kijken of we kunnen samenwerken.
Is een medisch basis dossier verplicht?
We willen graag weten wie je bent, dat doen we omdat we zo betere zorg kunnen leveren. Als je ergens last van hebt weten we zonder medische voorgeschiedenis namelijk minder goed waar het aan kan liggen.
Je bent niet verplicht om het medisch basis dossier in te vullen, maar we raden het wel sterk aan.
Veel gestelde medische vragen
Kan ik antibiotica krijgen?
[antwoord]
Kan ik worden doorverwezen?
[antwoord]
Kan ik een injectie krijgen?
[antwoord]